مصاحبه روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی با دکتر علیپور حافظی، دبیر علمی همایش
13 آبان 1398
مصاحبه روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی با دکتر علیپور حافظی، دبیر علمی همایش

سومین همایش کتابخانه‌های دیجیتالی با عنوان پردازش و سازماندهی اطلاعات و دانش ۲۸ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، همایش ملی کتابخانه دیجیتالی با هدف شناسایی و رصد مسائل روز و مهم در حوزه کتابخانه دیجیتالی از سوی گروه آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار خواهد شد. 

دکتر مهدی علیپور حافظی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر علمی همایش در این خصوص گفت: امروزه یکی از مسائل مهم در مدیریت اطلاعات دیجیتالی در کشور، که با سرعت سرسام آوری رو به افزایش است، پردازش و سازماندهی آن­ها است. او افزود: این همایش ملی با بررسی محورهایی از جمله سیستم‌های پردازش و سازماندهی دانش، چارچوب‌ها و الگوهای مفهومی بازنمون دانش، رویکردها و روش‌های نوین در پردازش و سازماندهی اشیای محتوایی، استانداردها و میانکنش‌پذیریِ فراداده‌ها، پردازش و سازماندهی محتوای وب برگزار خواهد.

دبیر علمی این همایش در ادامه گفت: نکته مهم و کلیدی همایش ملی کتابخانه‌های دیجیتالی توجه و تمرکز ویژه آن بر بیان تجربیات در حوزه موضوعی همایش است، به نحوی که حداقل ۵۰ درصد زمان همایش بر بیان تجربیات مرتبط اختصاص یافته است. او با دعوت از متخصصان و کارشناسان برای ارائه تجربیات خود در اجرا و پیاده‌سازی هر یک از محورهای همایش اضافه کرد: تمام آثار دریافت شده در همایش توسط داوران و کارشناسان خبره بررسی خواهند شد و نسبت به انتخاب آثار برای ارائه در قالب شفاهی و یا ارائه به صورت پوستر تصمیم گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است این همایش  با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و انجمن علمی-دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، برگزار می شود.

 
login